• Voedingswaarde app

    Download de gratis voedingswaardetabel.nl app van ruim duizend producten. Met rekenmodules om o.a. je BMI bereken.

    iOS   iOS

  • Eetdagboek

    Weet wat je eet door het dagboek van voedingswaardetabel bij te houden. Probeer nu een maand gratis!

    Maak account
lees meer

Artikel

CoolBest Light varianten
CoolBest Light varianten natuurlijk gezoet met stevia…

CoolBest Light varianten
Voedingswaardetabel dieetdagboek

Dieetdagboek

Weten wat je echt eet? Registreer je voor een online dieetdagboek!

voedingswaardetabel.nl
Dieetkorting

Acties (0)

Pak uw voordeel met deze geweldige dieet acties en kortingen

bekijk acties
 

Gezondegewoontes

2 antwoorden over afvallen en hormoonbalans + 4 tips voor blijvend slank zijn

Gezonde gewoontes dvdsetVraag 1: “Moet ik minder calorieën eten als ik wil afvallen?”

Antwoord: Nee. Het maakt niet uit hoeveel je eet, het gaat er om wat je eet. Je kunt dikker worden door het eten van slechts 900 calorieën per dag als deze uit de slechte voedingsmiddelen komen. Want Brits wetenschappelijk onderzoek toonde al in de jaren ’50 aan dat mensen die slechts 1000 calorieën per dag aten, waarvan 900 calorieën uit koolhydraten (suikers), zelfs dikker werden. Terwijl in een andere Amerikaanse studie (de bekende Nurses’ Health Study aan de Harvard Universiteit) aantoonde dat mensen van 2500 calorieën per dag kunnen afvallen, als ze maar uit de goede voedingsmiddelen komen.

Vraag 2: “Ik heb al zoveel diëten gevolgd maar ik kom telkens weer aan, hoe kan dat?”

Antwoord: Er zijn hiervoor drie redenen:

  1. 1. Als je nadat je een dieet hebt gevolgd weer gaat eten zoals je altijd eet, krijg je weer het lichaam zoals je altijd had. Het jojo-effect ontstaat doordat je iets tijdelijk doet. Het is de “snel resultaat op korte termijn, maar 3 kilo extra op lange termijn” manier. Wat niet werkt.
  2. 2. Je schildklier functie verslechterd door het diëten. Door weinig calorieën te eten, maaltijdvervangers te gebruiken, voedselgroepen (tijdelijk) te schrappen, etc, raakt je schildklier van slag en de productie van schildklier hormoon uit balans. En daardoor word je dikker.
  3. 3. Je insuline gevoeligheid vermindert. Insuline is het hormoon dat je bloedsuikerspiegel verlaagt nadat je suikers hebt gegeten (brood, pasta, rijst, aardappelen, crackers, cruesli, liga’s, frisdrank, snoepgoed, chips, chocolade, melkproducten, ontbijtkoek, etc). Het is het hormoon dat de suikers opslaat in je spieren of als vet. Het is dus een (vet) opslag hormoon. Hoe minder gevoelig je bent voor dit hormoon, hoe meer je lichaam er van aanmaakt bij slechts een beetje suikers in je bloed, en dus hoe sneller je aankomt.

Wat is de oplossing?

De oplossing is door te focussen op het in balans brengen van je hormoonhuishouding. Omdat hormonen bepalen waar en hoeveel vet je opslaat, zul je alleen gewicht verliezen als je hormoonhuishouding in balans is.

Hoe breng ik mijn hormoonhuishouding in balans?

Er zijn vier aspecten die een rol spelen:

  • Voeding (wat je eet)
  • Training (wat voor beweging je krijgt)
  • Stress-management (hoe je met stress, zorgen, werkdruk, twijfels, etc, omgaat)
  • Aanvulling van voeding (met vitamines, mineralen en gezonde vetten)

Je dient stap voor stap in al deze gebieden verbeteringen te maken, alleen dan zul je jouw doel bereiken.

Is dit moeilijk?

Nee, dit hoeft totaal niet moeilijk te zijn. Je kunt met één kleine aanpassing beginnen. En door het stap voor stap te doen, met simpele praktische aanpassingen past het in iedere levensstijl. Hoe druk je het ook hebt en of je nou een gezin hebt of een drukke baan.

Het gaat om het ontwikkelen van gewoontes

Gezonde Gewoontes die je niet alleen tijdelijk toepast, maar die bij je passen en die je moeiteloos kunt blijven doen. Zodat je resultaat ook blijvend is.

Het goede nieuws is dat er 19 krachtige, simpele (voedings)gewoontes zijn die je slank maken en houden. En dat als je deze gaat toepassen:

  • Je al in de eerste paar dagen een verschil in de spiegel en op de weegschaal zult zien
  • Je kleding losser zal gaan zitten
  • Je veel meer energie zult hebben
  • Je beter in je vel zult zitten
  • Je nooit meer zult jojo’en
  • Je huid meer zal stralen
  • Je lichaam blijvend strakker en slanker zal zijn, zoals jij het wilt

Wil je nu een nieuw resultaat zien? Klik op onderstaande link om gratis (in je mailbox) de eerste tips te ontvangen en te ontdekken wat deze 19 krachtige, simpele gewoontes zijn.

Klik hier voor meer informatie.

Mijn cookie instellingen

Op Dietenlijst.nl gebruiken we cookies. We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. We doen dat middels deze melding omdat dit voor ons de enige werkbare oplossing is. Op Dietenlijst worden de volgende cookies gebruikt:


Functionele cookies Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Zo wordt er op Dietenlijst gebruikgemaakt van sessie cookies.


Analyticscookies Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag op dietenlijst.nl verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals jij de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren. Hiervoor hebben wij geen toestemming nodig.


Marketingcookies Om een betere website te krijgen, de website gratis te houden en om niet gepersonaliseerde advertenties te tonen, wordt een cookie van o.a. DoubleClick geplaatst. Deze cookie houdt geen surfgedrag en geen persoonlijke informatie bij en zorgt er alleen voor dat niet continu dezelfde advertenties worden getoond. Dit wordt ook wel een 'frequency cap' genoemd. Hier zouden wij graag je toestemming voor willen hebben, zo ervaar je een betere webste.
Accepteer deze cookies:

 

Ja, ik accepteer cookies:

 

Meer en uitgebreide informatie over het privacy- & cookiebeleid van Dietenlijst