• Eetdagboek

    Weet wat je eet door het dagboek van voedingswaardetabel bij te houden. Probeer nu een maand gratis!

    Maak account
lees meer

Artikel

Kies je medicijnen of een dieet bij Diabetes type 2?
Een medicijn of je levenswijze aanpassen tegen diabetes type 2…

Kies je medicijnen of een dieet bij Diabetes type 2?
Voedingswaardetabel dieetdagboek

Dieetdagboek

Weten wat je echt eet? Registreer je voor een online dieetdagboek!

voedingswaardetabel.nl
Dieetkorting

Acties (0)

Pak uw voordeel met deze geweldige dieet acties en kortingen

bekijk acties
 

Goede voornemens voor 2022

Goede voornemens 2022

Een nieuw jaar met nieuwe frisse moed en nieuwe kansen. Een nieuw jaar betekent nieuwe doelen stellen. Dit kan voor je werk zijn, je bedrijf, financiën, relatie of juist je gezondheid. De meeste mensen denken na over hun gezondheid en hoe deze te verbeteren. Want ja, wie wil er nou niet een gezonder en daarmee fitter en langer leven. Laten we eens op zoek gaan naar manieren om jouw gezond te verbeteren. Lees maar mee...

Afvallen en voeding

Het afvallen begint met de juiste voeding voor jouw lichaam. Eet je te veel, dan ga je uitzetten. Eet je te weinig, dan val je ongezond af. Maar in de praktijk is het vele malen moeilijker om hier een balans in te vinden. Ieder jaar zijn er weer nieuwe hypes en trends en natuurlijk zijn er nog de meningen van vele mensen. De één beweerd dat afvallen het meest effectief is indien de koolhydraten overgeslagen worden, terwijl de ander zweert bij een andere methodiek. Probeer voor jezelf eens een methode en pas degene toe die het beste bij jouw gevoel en succes past.

Beweeg voldoende

Door middel van het eten van de juiste voeding ben je al een heel eind op weg naar succes. Maar om fit te worden, zul je moeten gaan bewegen. Het uitoefenen van sport helpt het afvalproces te versnellen. Zet je lichaam regelmatig in tot actie waardoor je lichaam het beste gaat presteren. Ga eens te fietsen of te wandelen. Is het weer slecht? Doe dan in een workout in je huis en indien het te warm in huis wordt, zet de stille airconditioning dan aan om verkoeling te organiseren en prettig binnenshuis te sporten. Wil je voor serieuze spieren gaan? Dan is een sportschool of personal trainer een goed begin voor het behalen van dit doel.

Zorg voor structuur

Indien je het perfecte dieet hebt gevonden en onderhoudt, met daarnaast een fanatiek sportieve mindset ernaast, wil het nog niet zeggen dat je op de goede weg bent. Dit is de basis tot het halen van succes. De weg naar het doel is lang, dus zal deze mentale strijd doorgezet moeten worden. Blijf gemotiveerd door anderen erbij te betrekken en door hen gesteund te worden, waarbij er tevens een oogje in het zeil gehouden kan worden, het fungeert als een stok achter de deur. Probeer een schema aan te houden waarin je het eten en beweging in beheerst. Bepaal wanneer je gaat sporten en in welke mate. Zorg voor een balans in alles wat je doet. Heb je een webshop voor airco portable en vraagt dit vele kantooruren van je om dit te runnen? Probeer tussendoor pauzemomenten in te plannen en jezelf te dwingen tot het zetten van stappen in die gezonde levensrichting. Thuiswerken is hartstikke leuk en gemakkelijk, het heeft wel een valkuil en dat is het creëren van luiheid.

Neem voldoende rust

Jezelf almaar afbeulen en vermoeien kost veel energie en daarom is het extra belangrijk om genoeg rust te pakken om te herstellen. Geef je lichaam de tijd en ruimte om weer sterk te worden. Zorg goed voor jezelf tijdens een lang dieet. Neem tijd om te slapen, waarbij een paar uurtjes niet voldoende zijn. Realiseer een comfortabele nachtrust tijdens de hete zomerdag met een raamafdichting airco en tijdens de winterdagen met behulp van een extra warm dekbed. Geef je lichaam en je geest de kans om weer helemaal op te laden voor een nieuwe dag waarbij jij het avontuur aangaat richting een gezondere toekomst.

Volg ons