• Eetdagboek

    Weet wat je eet door het dagboek van voedingswaardetabel bij te houden. Probeer nu een maand gratis!

    Maak account
lees meer

Artikel

Wat te doen wanneer iemand te snel afvalt?
Maak het bespreekbaar als iemand te veel afvalt en hoe herken je dat?…

Wat te doen wanneer iemand te snel afvalt?
Voedingswaardetabel dieetdagboek

Dieetdagboek

Weten wat je echt eet? Registreer je voor een online dieetdagboek!

voedingswaardetabel.nl
Dieetkorting

Acties (0)

Pak uw voordeel met deze geweldige dieet acties en kortingen

bekijk acties
 

Basisvoeding voor kinderen van 0 tot 4 jaar

Hieronder vindt u een overzicht van de gemiddelde energiebehoefte van kinderen in de leeftijdscategorie 0 tot 4 jaar:

Gemiddelde energiebehoefte per dagMeisjes 0-4 jaar: 1000-1100 kilocalorieën
Jongens 0-4 jaar: 1100-1200 kilocalorieën

Voedingsmiddelen

Brood 1-3 sneetjes brood (liefst volkoren of bruin), dun besmeerd met zachte margarine of halvarine (5 gram per snee) Aardappelen, rijst en pasta’s 1-2 aardappelen of 1-2 opscheplepels rijst, macaroni of spaghetti Groenten 1-2 opscheplepels groente (100 gram) Fruit 1-2 porties fruit Melkproducten 2-3 bekertjes melk (producten) (3dl, liefst halfvol of mager) Kaas 1/2 plak kaas Vleeswaren 1/2 plak vleeswaren Vlees 50 gram gaar vlees (of vleesvervanging) Boter en margarine 15 gram margarine, vloeibaar baken braadvet of olie voor de warme maaltijd (1 eetlepel) Vocht 1/2 tot 1 liter drinkvocht (inclusief de 3 dl melk)

Opmerkingen

  • Aantal grammen wat weergegeven worden gaan uit van bereide en gare producten.
  • Naast deze dagelijkse aanbevolen hoeveelheden mag een kind van 0 tot 4 jaar 4 kleine tussendoortjes hebben, mits deze gezond en verantwoord zijn.

Basisvoeding voor kinderen van 0 tot 4 jaar
Basisvoeding voor kinderen van 4 tot 8 jaar
Basisvoeding voor kinderen van 8 tot 12 jaar
Basisvoeding voor kinderen van 12 tot 20 jaar

Volg ons