• Eetdagboek

    Weet wat je eet door het dagboek van voedingswaardetabel bij te houden. Probeer nu een maand gratis!

    Maak account
lees meer

Artikel

Producttrends 2020 voor gewichtsverlies
Gewicht verlizen met de producttrends van 2020, beweging, creme en shakes…

Producttrends 2020 voor gewichtsverlies
Voedingswaardetabel dieetdagboek

Dieetdagboek

Weten wat je echt eet? Registreer je voor een online dieetdagboek!

voedingswaardetabel.nl
Dieetkorting

Acties (4)

Pak uw voordeel met deze geweldige dieet acties en kortingen

bekijk acties
 

Tips voor het combineren van gezond eten en sporten

Te snel afvallen

Het eten van een uitgebalanceerd dieet is van invloed op het herstel en de winst van je training. Het effect van voeding op het lichaam in combinatie met lichaamsbeweging is goed gedocumenteerd en het is algemeen aanvaard dat goede voeding nodig is om goed te herstellen na inspanning. Daarom is het belangrijk om je dieet in de gaten te houden tijdens het sporten en ervoor te zorgen dat je voldoende goede voeding krijgt om je lichaam van brandstof te voorzien. Naast een halterstang kopen en gebruiken, is het dus belangrijk om goed voedsel te eten. Wat dit precies is, kun je in de rest van dit artikel lezen.

Voedzaam ontbijt

Allereerst is het belangrijk om een gezond en voedzaam ontbijt te eten in je woonkamer gedecoreerd met beton cire. Regelmatig ontbijten is in verband gebracht met een verlaagd risico op obesitas, hartaandoeningen en diabetes. Een gezond ontbijt vult de voeding aan die je lichaam nodig heeft na het slapen en kan je op weg helpen vanaf het begin van de dag. Ontbijt je op het moment nog niet dagelijks? Experts raden je dan toch echt aan om hier zo snel mogelijk verandering in te brengen!

Voldoende koolhydraten

Ten tweede, zorg ervoor dat je de energie van je lichaam van brandstof voorziet met koolhydraten. Dit zijn de essentiële ingrediënten bij het creëren van energie, en tijdens het sporten is het belangrijk om je inname van koolhydraten hoog genoeg te houden om je op gang te houden, anders kun je na je training lusteloos en moe worden. Verder moeten de juiste koolhydraten geconsumeerd worden. Zoet voedsel bevat eenvoudige koolhydraten die snel worden verwerkt en je geen verzadigd gevoel geven. Complexe koolhydraten in fruit, bonen, groenten en volle granen zijn nodig om je een vol gevoel te geven en je lichaam de hele dag van brandstof te voorzien, omdat ze langzamer afbreken.

Eiwitten voor herstel

Ten derde, om je lichaam te laten groeien, herstellen en sterker te worden na het sporten, heb je eiwitten nodig. Eiwit is de essentiële bouwsteen voor het opbouwen en herstellen van spieren, en daarom moeten je maaltijden ermee vol zitten. Eiwitten kunnen afkomstig zijn van rood vlees zoals rundvlees of lamsvlees, gevogelte zoals kip of kalkoen, vis zoals tonijn en zalm, bonen en linzen, eieren en zuivelproducten.

Gezonde vetten

Ten vierde, eet gezonde vetten. Onverzadigde vetten kunnen helpen om calorieën te leveren en ontstekingen te verminderen. Ze leveren ook essentiële vetzuren en calorieën om je lichaam van brandstof te voorzien. Deze gezonde onverzadigde vetten zijn te vinden in avocado's, noten, olijven, zaden en bepaalde oliën zoals olijfolie. Ook als je bedrijfsuitjes viert, is het van belang om alsnog gezonde vetten in te nemen. Normaliter zul je dan eerder kiezen voor ongezond voedsel, maar dat is natuurlijk geen goed idee als je op dieet bent.

Gezond eten heeft zeker invloed op het herstel en de winst van lichamelijke inspanning en is belangrijker dan alleen sporten. Welnu, evenwichtige voeding is essentieel om te herstellen en een sterk en gezond lichaam op te bouwen.

Volg ons

 

Mijn cookie instellingen

Op Dietenlijst.nl gebruiken we cookies. We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. We doen dat middels deze melding omdat dit voor ons de enige werkbare oplossing is. Op Dietenlijst worden de volgende cookies gebruikt:


Functionele cookies Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Zo wordt er op Dietenlijst gebruikgemaakt van sessie cookies.


Analyticscookies Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag op dietenlijst.nl verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals jij de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren. Hiervoor hebben wij geen toestemming nodig.


Marketingcookies Om een betere website te krijgen, de website gratis te houden en om niet gepersonaliseerde advertenties te tonen, wordt een cookie van o.a. DoubleClick geplaatst. Deze cookie houdt geen surfgedrag en geen persoonlijke informatie bij en zorgt er alleen voor dat niet continu dezelfde advertenties worden getoond. Dit wordt ook wel een 'frequency cap' genoemd. Hier zouden wij graag je toestemming voor willen hebben, zo ervaar je een betere webste.
Accepteer deze cookies:

 

Ja, ik accepteer cookies:

 

Meer en uitgebreide informatie over het privacy- & cookiebeleid van Dietenlijst