• Voedingswaarde app

    Download de gratis voedingswaardetabel.nl app van ruim duizend producten. Met rekenmodules om o.a. je BMI bereken.

    iOS   iOS

  • Eetdagboek

    Weet wat je eet door het dagboek van voedingswaardetabel bij te houden. Probeer nu een maand gratis!

    Maak account
lees meer

Artikel

Afvallen tijdens vakantie
Afvallen? Hoe houd je je aan je dieet tijdens je vakantie in Spanje?…

Afvallen tijdens vakantie
Voedingswaardetabel dieetdagboek

Dieetdagboek

Weten wat je echt eet? Registreer je voor een online dieetdagboek!

voedingswaardetabel.nl
Dieetkorting

Acties (0)

Pak uw voordeel met deze geweldige dieet acties en kortingen

bekijk acties
 

Zonedieet 6,2/10

Voedsel als medicijn

Het Zonedieet vereist dat mensen voedsel gaan beschouwen als medicijn voor het lichaam en niet als plezierig iets of als methode om honger te stillen. Dokter Barry Sears noemt zijn dieet ‘een levenslange strategie om je hormonen onder controle te houden’. Iedere maaltijd bestaat uit veertig procent koolhydraten, dertig procent proteïnen en dertig procent vet; samen niet meer dan 1100 calorieën per dag. In de praktijk betekent dit weinig brood, pasta en rijst, meer groente en fruit, meer eiwitten bij voorkeur in de vorm van eiwitproducten in plaats van rood vlees. Kortom: voeding met een lage glycemische-index. Op die manier blijft het insulinehormoon en je bloedsuikerspiegel in balans.

 

Resultaat van het Zonedieet

Het resultaat van dit zone dieet is gewichtsafname, maar ook toename van energie, vitaliteit en concentratie. Bovendien verlaagt dit zone dieet het risico op hart- en vaatziekten, diabetes en depressies. De gewichtsafname bedraagt gemiddeld 2,5 kg in de eerste twee weken. Echter, dit is niet puur vetverbranding. Mensen die dit dieet volgen kunnen rekenen op 0,5 tot 1,0 kilo gewichtsverlies per week.


In het meest ideale geval bevat een maaltijd gedurende het Zone dieet een verhouding van aan koolhydraten (40), eiwitten (30) en vetten (30). Er zijn geen etenswaren die vermeden moeten worden, maar het nuttigen van de zogenaamde ongewenste koolhydraten zoals die voorkomen in brood, tomaten en pasta moet beperkt worden. Daarnaast wordt het gebruik van cafeïne streng afgeraden.


Aanbevolen wordt om iedere dag te bewegen, zowel gericht op spiergroepen al op ontspanning (hardlopen).

Beoordeel:

Geef aantal sterren *

Review overzicht

6,2 / 10
aantal stemmen:13
 

* zijn verplichte velden. Alleen leden van dietenlijst kunnen deze functie gebruiken. Wij respecteren je privacy en je emailadres wordt enkel gebruikt om je stem te verifiëren. Deze wordt niet aan derde gegeven.

Geef je mening:

Heb je over het dieet of dieetmethode ervaring of tips, of wil je gewoon je mening geven? Deel deze dan met andere leden op het voedingsforum.

Top dieten uit de categorie koolhydraat diëten

Best beoordeeld
1. South Beach dieet 7,2/10
2. Atkins dieet 7,1/10
3. Be In Shape 6,7/10
Meest bekeken

Mijn cookie instellingen

Op Dietenlijst.nl gebruiken we cookies. We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. We doen dat middels deze melding omdat dit voor ons de enige werkbare oplossing is. Op Dietenlijst worden de volgende cookies gebruikt:


Functionele cookies Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Zo wordt er op Dietenlijst gebruikgemaakt van sessie cookies.


Analyticscookies Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag op dietenlijst.nl verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals jij de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren. Hiervoor hebben wij geen toestemming nodig.


Marketingcookies Om een betere website te krijgen, de website gratis te houden en om niet gepersonaliseerde advertenties te tonen, wordt een cookie van o.a. DoubleClick geplaatst. Deze cookie houdt geen surfgedrag en geen persoonlijke informatie bij en zorgt er alleen voor dat niet continu dezelfde advertenties worden getoond. Dit wordt ook wel een 'frequency cap' genoemd. Hier zouden wij graag je toestemming voor willen hebben, zo ervaar je een betere webste.
Accepteer deze cookies:

 

Ja, ik accepteer cookies:

 

Meer en uitgebreide informatie over het privacy- & cookiebeleid van Dietenlijst