• Eetdagboek

    Weet wat je eet door het dagboek van voedingswaardetabel bij te houden. Probeer nu een maand gratis!

    Maak account
lees meer

Artikel

Zo voorkom jij overgewicht bij je kinderen
Steeds vaker hebben kinderen overgewicht. Wat kan je eraan doen.…

Zo voorkom jij overgewicht bij je kinderen
Voedingswaardetabel dieetdagboek

Dieetdagboek

Weten wat je echt eet? Registreer je voor een online dieetdagboek!

voedingswaardetabel.nl
Dieetkorting

Acties (0)

Pak uw voordeel met deze geweldige dieet acties en kortingen

bekijk acties
 

EenKiloPerWeek 2,8/10

EenKiloPerWeek eiwitdieet

Het EenKiloPerWeek eiwitdieet is gebaseerd op een koolhydraatarm, eiwitverrijkt dieet, zoals we dat bijvoorbeeld kennen van het Dr. Frank of Atkins dieet principe. Je valt makkelijker af door het gebruik van eiwitten al dan niet in combinatie met koolhydraatarme voeding.

4 stappen om af te vallen

In 4 gemakkelijke stappen helpen we naar het gewicht wat je altijd al wilde hebben. Hierbij ligt het aan je eigen inzet. Je bent je eigen scheidrechter en dat betekent dat je eerlijk tegen jezelf moet zijn.

Tijdens je dieet ga je door een aantal fasen heen die verschillend zijn qua karakter. Om je hierop voor te bereiden heeft EenKiloPerWeek samen met diëtiste Lucinda van de Wardt een beschrijving gemaakt wat er in de periode dat je gaat diëten gebeurt.

Fase 1: Nieuw eetpatroon

Met de start van je dieet (eerste 1 á 2 weken) moet je lichaam wennen aan je nieuwe eetpatroon.

Al snel zal je merken dat de eerste kilo's verdwijnen. Vanwege deze veranderingen moet je je mentaal ook aanpassen om er voor te zorgen dat je het nieuwe eetpatroon blijft volhouden en je niet het verlangen krijgt om te snacken.

Fase 2: Afvallen

In deze fase is het belangrijk dat je vooral vet gaat verbranden. Met het eiwitdieet hou je je spieren in takt waardoor je verbranding hoger zal zijn dan normaal. Daarbij is bewegen/sporten ook een belangrijk onderdeel om toe te voegen aan je dagelijks leefstijl. In deze periode zal je de meeste kilo's afvallen maar de snelheid hiervan zal gedurende de tijd iets afnemen. Dit heeft 2 oorzaken:

  • Er is steeds minder vet om te verbanden;
  • Er is meer spiermassa bijgekomen dat iets zwaarder is dan vet.

Uiteindelijk wordt het doel dus niet om kilo's te verliezen, maar vooral om vet te verliezen.

Het op pijl houden van je spiermassa is belangrijk om deze fase succesvol af te ronden. Dit is voor jou ontzettend gemakkelijk te doen met het volgen van de oefeningen uit ons programma.

Een tijdje op hetzelfde gewicht blijven is niet erg want je gaat vanzelf weer afvallen. Je lichaam heeft simpelweg wat langer de tijd nodig om zich aan te passen aan je nieuwe eetgewoonte.

Fase 3: Verandering van je levensstijl

Langzamerhand ga je merken dat je op het streefgewicht aan het komen bent. Vaak komt het ook voor dat je een tijd op hetzelfde gewicht blijft voordat je weer een paar kilo kan afvallen. Dit is heel normaal. Belangrijk op dit moment is dat je je nieuwe leefgewoonte eigen hebt gemaakt en je niet terug gaat naar je oude. Dit is het succes van op je streefgewicht blijven.

In de weken dat je bent afgevallen heb je veel geleerd pas deze zaken toe en ga verstandig om met eten. Ons programma leert hoe je blijvend op gewicht blijft.

Fase 4: Stabiliteit

Het is nu zaak om op gewicht te blijven. Je zal altijd een beetje schommelen maar zorg dat je er op tijd bent als je merkt dat je weer te veel aan het aankomen bent. Onderhouden van je gewicht is dus belangrijk en je constant aan het dieet houden hoeft niet meer. Compenseer wel zodra je een keertje te veel of te vet hebt gegeten zodat je later niet voor verassingen komt te staan.

Gratis account met dieet advies

Beginnen is heel simpel. Een account aanmaken voor het EenKiloPerWeek dieet is geheel GRATIS - je bent tot niets verplicht! Ook kun je je uitschrijving op elk gewenst moment. Schrijf je in, krijg advies en kies uit één van de 3 dieetprogramma's.

Meer informatie: EenKiloPerWeek eiwitdieet

Beoordeel:

Geef aantal sterren *

Review overzicht

2,8 / 10
aantal stemmen:13
 

* zijn verplichte velden. Alleen leden van dietenlijst kunnen deze functie gebruiken. Wij respecteren je privacy en je emailadres wordt enkel gebruikt om je stem te verifiëren. Deze wordt niet aan derde gegeven.

Online voedingsdagboek bijhouden

Online je voeding, beweging en je gewicht bijhouden met duidelijke en overzichtelijke grafieken en stel je dieetplan op om je streefgewicht te halen. Maak dan makkelijk en snel een account aan op Voedingswaardetabel.nl. Wil je voor jezelf bijhouden? Kies dan Registreer individueel of ben je b.v. een diëtist en wil je zelf accounts beheren coor je cliënten, kies dan registreren als professional.

Top dieten uit de categorie koolhydraat diëten

Best beoordeeld
1. South Beach dieet 7,2/10
2. Atkins dieet 7,1/10
3. Be In Shape 6,7/10
Meest bekeken

Volg ons