• Voedingswaarde app

    Download de gratis voedingswaardetabel.nl app van ruim duizend producten. Met rekenmodules om o.a. je BMI bereken.

    iOS   iOS

  • Eetdagboek

    Weet wat je eet door het dagboek van voedingswaardetabel bij te houden. Probeer nu een maand gratis!

    Maak account
lees meer

Artikel

Diëten met keukenapparatuur
Slim diëten met moderne keukenapparatuur…

Diëten met keukenapparatuur
Voedingswaardetabel dieetdagboek

Dieetdagboek

Weten wat je echt eet? Registreer je voor een online dieetdagboek!

voedingswaardetabel.nl
Dieetkorting

Acties (0)

Pak uw voordeel met deze geweldige dieet acties en kortingen

bekijk acties
 

GI dieet 6,8/10

GI (Glycemische Index) geeft de snelheid aan waarmee het lichaam koolhydraten omzet in glucose. Glucose wordt in ons lichaam omgezet in energie of opgeslagen als vet.

Om af te vallen is het van belang om voedingsmiddelen met een hoge GI (Glycemische Index)  te vermijden hierdoor zijn er minder schommelingen in de bloedsuikerspiegel.

Een voldaan gevoel

Er wordt aangegeven dat je in de eerste fase van het GI dieet ook moet letten op de calorische waarde van voedingsmiddelen in combinatie met een lage glycemische index. Alle maaltijden en tussendoortjes dienen eiwit te bevatten omdat eiwit de honger stilt, het geeft snel een voldaan gevoel.

Het GI Dieet is een fantastische manier om gewicht te verliezen zonder honger te krijgen. Het is simpel te volgen en gebaseerde is op de glycemische index (GI) van voedsel. Er zijn verschillende wetenschappelijke onderbouwing van het dieet.

Zelf bepalen hoe snel je afvalt

Voedsel met een hoge GI wordt snel verteerd en je hebt dus snel weer honger. Voedsel met een lage GI verteert langzamer en geeft je dus langer een voldaan gevoel. Maar wees niet bang, je hoeft geen moeilijke rekensommen te maken zoals bij het tellen van calorieën. De bedenker van het dieet, Rick Gallop heeft in zijn boeken de diverse voedingsmiddelen een kleurtje meegegeven. Voedsel dat met rood is aangeduid, eet u niet wanneer u wilt afvallen. Geel gemarkeerd voedsel eet je af en toe en groen gemarkeerd voedsel kun je eten zo veel je wilt. Je bepaalt dus zelf hoe streng je bent.

Ben je geïnteresseerd zijn in het GI dieet neem daneens een kijkje op onze boekenpagina.

Beoordeel:

Geef aantal sterren *

Review overzicht

6,8 / 10
aantal stemmen:12
 

* zijn verplichte velden. Alleen leden van dietenlijst kunnen deze functie gebruiken. Wij respecteren je privacy en je emailadres wordt enkel gebruikt om je stem te verifiëren. Deze wordt niet aan derde gegeven.

Geef je mening:

Heb je over het dieet of dieetmethode ervaring of tips, of wil je gewoon je mening geven? Deel deze dan met andere leden op het voedingsforum.

Top dieten uit de categorie eetgewoontes

Best beoordeeld
Meest bekeken

Mijn cookie instellingen

Op Dietenlijst.nl gebruiken we cookies. We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. We doen dat middels deze melding omdat dit voor ons de enige werkbare oplossing is. Op Dietenlijst worden de volgende cookies gebruikt:


Functionele cookies Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Zo wordt er op Dietenlijst gebruikgemaakt van sessie cookies.


Analyticscookies Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag op dietenlijst.nl verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals jij de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren. Hiervoor hebben wij geen toestemming nodig.


Marketingcookies Om een betere website te krijgen, de website gratis te houden en om niet gepersonaliseerde advertenties te tonen, wordt een cookie van o.a. DoubleClick geplaatst. Deze cookie houdt geen surfgedrag en geen persoonlijke informatie bij en zorgt er alleen voor dat niet continu dezelfde advertenties worden getoond. Dit wordt ook wel een 'frequency cap' genoemd. Hier zouden wij graag je toestemming voor willen hebben, zo ervaar je een betere webste.
Accepteer deze cookies:

 

Ja, ik accepteer cookies:

 

Meer en uitgebreide informatie over het privacy- & cookiebeleid van Dietenlijst