• Eetdagboek

    Weet wat je eet door het dagboek van voedingswaardetabel bij te houden. Probeer nu een maand gratis!

    Maak account
lees meer

Artikel

Bewegen is goed voor je dieet
Bewegen zorgt voor verbrending en is dus goed voor je dieet…

Bewegen is goed voor je dieet
Voedingswaardetabel dieetdagboek

Dieetdagboek

Weten wat je echt eet? Registreer je voor een online dieetdagboek!

voedingswaardetabel.nl
Dieetkorting

Acties (0)

Pak uw voordeel met deze geweldige dieet acties en kortingen

bekijk acties
 

Hypoglykemie dieet 5,8/10

Het hypoglykemie dieet heeft als doel zoveel mogelijk schommelingen in het bloedsuikerspiegel te voorkomen.

 

Ontstaan van schommelingen in het bloedsuikerspiegel 

 

Schommelingen in het bloedsuikerspiegel ontstaan door snel werkende koolhydraten, die tijdens het hypoglykemie dieet beperkt zullen worden. Het hethypoglykemie dieet zal bestaan uit voedingsmiddelen die de langzaam werkende koolhydraten bevatten. Langzaam werkende koolhydraten worden namelijk door het lichaam geleidelijk opgenomen en veroorzaken hierdoor dus minder schommelingen in het bloedsuikerspiegel.

 

Als we kijken naar snelle koolhydraten, vind je ze met name in suikers, geraffineerde producten en snacks. Dan hebben we ook nog een groep met middelmatige koolhydraten, deze middelmatige koolhydraten zitten in melkproducten en fruit.

 

Tijdens het hypoglykemie dieet is het dus raadzaam de langzame koolhydraten te nuttigen. Langzame koolhydraten zitten vooral in ongeraffineerde (volkoren) producten en verse groenten. Gebruik je tijdens het hypoglykemie dieet toch snelle of middelmatige koolhydraten, probeer deze dan te combineren met de langzame koolhydraten.


Tijdens het hypoglycemie dieet is het belangrijk dat je regelmatig wat nuttigt. Het is verstandig om tijdens het begin van het hypoglykemie dieet elk 1,5 uur (en later in het dieet 5 á 6 keer per dag) iets te eten. Het is aan te raden om bij het begin van het hypoglykemie dieet iedere dag ruime hoevelhedenl water drinkt, dit om de gifstoffen in het lichaam af te voeren.


Om u te helpen bij dit hypoglykemie dieet raad dietenlijst u een boek aan 'Het Heden Ik Kookboek', dit boek gaat over lekker eten bereiden als je ME, Candida of hypoglykemie hebt. Er staan lekkere recepten in. Aan de rechter kant van de pagina is het boek te bestellen.

 

Schema met producten voor het hypoglycemie dieet

Vermijden tijden het hypoglycemie dieet

  • Suiker en producten waarin suiker verborgen zit: jam, yoki drink, frisdrank, appelmoes, augurken, ketchup, vruchtennectar enzovoort.

 
Suikervervangers: honing, druivensuiker, vruchtensuiker, glucose, sorbitol
Geraffineerde koolhydraten: witte bloem, witte rijst, witte macaroni en alle kant en klaarproducten (koekjes, gebak, diepvries- en koelkastmaaltijden, pizza's enzovoort)


Matig gebruiken tijden het hypoglycemie dieet

  • Alcohol, cafeïne (koffie, zwarte thee), nicotine (roken)
  • Melkproducten: yoghurt, melk, kaas


Wel gebruiken tijden het hypoglycemie dieet

  • Zoveel mogelijk verse producten, gebruik ze rauw of kook ze kort: groente, aardappelen,
    fruit (geen sinaasappels uitpersen).
  • Volkoren producten: volkorenbrood, zilvervliesrijst, gierst, grutten, havervlokken, volkoren macaroni, muesli, enzovoort
  • Noten en zaden: walnoten, zonnebloempitten, sesamzaad enzovoort

 

Beoordeel:

Geef aantal sterren *

Review overzicht

5,8 / 10
aantal stemmen:40
 

* zijn verplichte velden. Alleen leden van dietenlijst kunnen deze functie gebruiken. Wij respecteren je privacy en je emailadres wordt enkel gebruikt om je stem te verifiëren. Deze wordt niet aan derde gegeven.

Online voedingsdagboek bijhouden

Online je voeding, beweging en je gewicht bijhouden met duidelijke en overzichtelijke grafieken en stel je dieetplan op om je streefgewicht te halen. Maak dan makkelijk en snel een account aan op Voedingswaardetabel.nl. Wil je voor jezelf bijhouden? Kies dan Registreer individueel of ben je b.v. een diëtist en wil je zelf accounts beheren coor je cliënten, kies dan registreren als professional.

Top dieten uit de categorie allergieën en ziekten

Best beoordeeld
1. DASH Dieet 6,6/10
2. ADHD dieet 6,4/10
3. Houtsmullerdieet 6,2/10
Meest bekeken

Volg ons