• Voedingswaarde app

    Download de gratis voedingswaardetabel.nl app van ruim duizend producten. Met rekenmodules om o.a. je BMI bereken.

    iOS   iOS

  • Eetdagboek

    Weet wat je eet door het dagboek van voedingswaardetabel bij te houden. Probeer nu een maand gratis!

    Maak account
lees meer

Artikel

Eet Gewoon
Eet gezonder, voel je fitter, word slanker in 30 dagen!…

Eet Gewoon
Voedingswaardetabel dieetdagboek

Dieetdagboek

Weten wat je echt eet? Registreer je voor een online dieetdagboek!

voedingswaardetabel.nl
Dieetkorting

Acties (1)

Pak uw voordeel met deze geweldige dieet acties en kortingen

bekijk acties
 

Eierdieet 6,7/10

Met het eierdieet valt je in zeven dagen vijf kilo af. Het is een dieet waarbij je snel kunt afvallen en niet bang hoeft te zijn dat je honger hoeft te hebben. In onderstaand schema vindt je een overzicht van wat je eten mag tijdens het eierdieet.

Afvallen met het eierdieet

Met het eierdieet kun je 10 pond afvallen in één week. Maar het is ook niet de bedoeling dat je het eierdieet langer dan zeven dagen volgt! Mocht je na de eerste keer volgen van het eierdieet geen of nauwelijks resultaat zien, dan raden wij aan om eerst weer 1 á 2 weken ‘normaal’ te eten alvorens opnieuw te beginnen met het eierdieet.

Werking eierdieet

Zoals je hieronder ziet bevat het eierdieet bijna geen vetten en koolhydraten waardoor het dieet dus goed werkt. Tijdens het eierdieet krijg je gemiddeld 500-700 calorieën per dag binnen.

Eierdieet

Eten tijdens het eierdieet

Tijdens het eierdieet de salades niet aanmaken met olie maar bijvoorbeeld met een light dressing.
Koffie en thee (zonder melk en suiker, wel zoetstof) zijn naar eigen hoeveelheid toegestaan.
Zorg ervoor dat je minimaal 2 liter vocht (water) per dag binnen krijgt.
Gebruik tijdens het eierdieet geen boter of olie.
Alcohol is tijdens het eierdieet niet toegestaan
De middag en avondmaaltijden mag je wisselen met elkaar, dit levert geen problemen op

Verder kun je in het eetschema van het eierdieet zien wat je per dag mag eten, hierbij is het ochtendmenu voor elke dag gelijk. Als er geen hoeveelheden staan aangegeven mag je deze zelf bepalen. De eieren maak je naar eigen smaak en behoefte klaar (zonder gebruik van boter!).

Eetschema eierdieet

  • Elke ochtend:Grapefruit, 1 of 2 eieren (de eerste dag neemt u 3 eieren)
    Koffie en/of thee
  • Maandag:Middag: 3 eieren, tomaat koffie en/of thee
    Avond: 3 eieren, gemengde salade, 1 knäckebröd, koffie en/of thee
  • Dinsdag:Middag: 1 of 2 eieren, tomaten, koffie en/of thee
    Avond: steak, gemengde salade, selderij, spinazie, komkommer, koffie en/of thee
  • Woensdag:Middag: 1 of 2 eieren, tomaten, spinazie, koffie en/of thee
    Avond: 2 lamsboutjes of 1 steak
  • Donderdag:Middag: gemengde salade, grapefruit, koffie en/of thee
    Avond: eieren, magere kwark, spinazie, knäckebröd, koffie en/of thee
  • Vrijdag:Middag: eieren, spinazie, koffie en/of thee
    Avond: vis, gemengde salade, knäckebröd, koffie en/of thee
  • Zaterdag:Middag: vruchtensalade
    Avond: steak, tomaten, selderij, komkommer, koffie en/of thee
  • Zondag:Middag: koude kip (gegrild), tomaten, grapfruit
    Avond: groentesoep, kip, tomaten, komkommer, gekookte kool, selderij, grapefruit, koffie en/of thee

BelangrijkHet eierdieet niet volgen bij een te hoge cholesterol gehalte.

Beoordeel:

Geef aantal sterren *

Review overzicht

6,7 / 10
aantal stemmen:173
 

* zijn verplichte velden. Alleen leden van dietenlijst kunnen deze functie gebruiken. Wij respecteren je privacy en je emailadres wordt enkel gebruikt om je stem te verifiëren. Deze wordt niet aan derde gegeven.

Geef je mening:

Heb je over het dieet of dieetmethode ervaring of tips, of wil je gewoon je mening geven? Deel deze dan met andere leden op het voedingsforum.

Top dieten uit de categorie caloriearme diëten

Best beoordeeld
1. EGA methode 7,1/10
2. Streep je slank 7/10
3. Biamed programma 6,9/10
Meest bekeken
1. 10 dagen dieet 5,9/10
2. 1 dag dieet 4,9/10
3. 40 punten dieet 6,6/10

Mijn cookie instellingen

Op Dietenlijst.nl gebruiken we cookies. We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. We doen dat middels deze melding omdat dit voor ons de enige werkbare oplossing is. Op Dietenlijst worden de volgende cookies gebruikt:


Functionele cookies Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Zo wordt er op Dietenlijst gebruikgemaakt van sessie cookies.


Analyticscookies Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag op dietenlijst.nl verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals jij de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren. Hiervoor hebben wij geen toestemming nodig.


Marketingcookies Om een betere website te krijgen, de website gratis te houden en om niet gepersonaliseerde advertenties te tonen, wordt een cookie van o.a. DoubleClick geplaatst. Deze cookie houdt geen surfgedrag en geen persoonlijke informatie bij en zorgt er alleen voor dat niet continu dezelfde advertenties worden getoond. Dit wordt ook wel een 'frequency cap' genoemd. Hier zouden wij graag je toestemming voor willen hebben, zo ervaar je een betere webste.
Accepteer deze cookies:

 

Ja, ik accepteer cookies:

 

Meer en uitgebreide informatie over het privacy- & cookiebeleid van Dietenlijst